Saturday, November 1, 2008

HIDUP



assallammuaillaikum!!

 

aku tngah boring skrng tngah xde bwt ape2, lbih syok klu aku citer psal diri aku, maklum ler korang pun bkn knal aku sngt btul x? ha’ah komfem jwapan korang.. ok ar mlas aku nk lyan sngat baik aku citer.. hehe jgn marah plak.. nama aku mohamad firdaus bin mat saad, nama smaran aku aus ramirez!! fuyoh nama gmpak 2. aku dlahirkn pd 19 august 1989, kt hospital pantai puteri, ipoh(kpj).. aku ada 11 org adik beradik, 1.maslee, 2.rosiah, 3.sarimah, 4.zalina, 5.juliah, 6.suzzanasuzzila, 7.raba’ayah, 8.mohd fauzi, 9.murni, 10,hafiz, 11.mohd firdaus iaitu diriku sndiri, aku ank bongsu, masa umur aku 2 thun ayah aku mninggal dunia akibat tragedi brdarah.. ahhhh, mlas aku nk citer psal kmatian ayah aku..

msa umur aku 5 thun aku dmasukkn ke sekolah tadika islam ipoh, smpai 6 thun, msuk plak standard 1, kat sekolah izzudin shah ipoh.. bkn smpai standard 6, malah smbung smpai form5.. ok, msa upsr aku dpt 4a 1b.. xde le pndai sngt!! msa pmr aku dpt 8a.. msa spm aku dpt 11a1 n 2b3.. smbung plak stpm. pointer aku dpt 3.8.8 .. pergh mak aku bole ckp x memuaskn? waaa. (T T).. nk suruh challenge abg aku yg kt universiti technology petronas(utp) pointer dia 4.0.0 .. pergh meleleh dnga psal kjayaan dia. yg mmg bjak pndai sjak dlhirkn.. msti cmburu bla tngok org lain d agung2kn.. rsa mnyampah pun ada..

dlm khidupan aku yg aku rsa xde msalah ni seronok je, wlaupun mak x berpuas hti ngan stiap result yg aku bwk blik ke rumah tp aku happy sbb result aku kra standard je!! hdup ni klu xde msalah mmg x best, tp bla msalah 2 dtg mlampau2 pun ada, tp kta bley bwt ape, kta hnye bley redha je.. kuikuikuii.. ok ar smpai sini je dlu.. aku bkn ape sbenarnye. sje je test nk bwt blog. skrng aku dah tau cra nye.. lpas bnyak lg yg aku nk citer. ok.. assallammuaillaikum!!







1 comment:

Sitie BUm BUm said...

peluk mucuk..xmau sedey2..