Wednesday, November 26, 2008

TESCO

TESCO!!
aku nk bercerita pasal tesco ni.. so korang bca la ek?? tesco berasal dr united kingdom, dalam satu tesco, terbahagi kpd 6, iaitu hardline, softline, groocery, back room, cleaner, lps, dan fresh,.. ops sori sbb x bg tau info mnatang 2 ek? ok, hardline ialah satu department yg berat.. softline lembut, groocery brg2 runcit, back room mnjaga n mngawal brg kluar masuk, cleaner mncuci, fresh mkanan segar, lps ialah pngawal kselamatan..
ok, dlm satu department jugak trbahagi kpd bnyak team, ok, contoh hardline, ia trbahagi kpd 5 team, 1. toys n stationary, 2. d.i.y, 3. household, 4. electical n 5. furniture..
mcm 2 ar karnye. nk citer lg tkut korang boring.. aku krja kt tesco ni dah 6 bulan, aku pun dlm department hardline gak. aku brmula ngan staff biasa, mungkin dgn krajinan aku yg thap mlampau, mmbuatkn aku nk pngkat jd tl dlm masa 2 bulan. tl brmaksud team leader, org lain jd permenent dlm tmpoh 4 bulan tp aku sebulan je, n bulan kedua aku jd tl, aku bkrja mcm biasa n aku dberikn rezeki lg stelah 4 bulan aku bkrja aku d naik pngkt lg.. kini aku jd sm(section mamager), lg ar org trkjut org lain bru nk jd permenent aku dah jd manager diorng!! hahaha..
biasa ar bla kta dah mnjangkau kjayaan tnpa diduga, mka bnyak la mulut2 yg mngata aku.. tp aku bwt bodo je.. n skrn dah masuk 6 bulan aku bekeja. area manager ada kata yg aku bkal naik pngkt, jd tm(team manager) aku bkal jga sepanjang hardline!! dan aku juga akn ditukarkn ke hq, k.l..
ok smpai sine je.. klu ada ppape lg aku smbung blik..
ok askum!!

1 comment:

Sitie BUm BUm said...

nk pegi dinner tesco nanti mucuk!